Decizii neinspirate
”O decizie bună se bazează pe cunoaștere, nu pe cifre.”

”O decizie bună se bazează pe cunoaștere, nu pe cifre.” spunea Plato, filozoful greciei antice.
Am găsit un articol interesant despre faptul că o decizie ”neinspirată” poate duce la declinul unei corporații. Printre ele se numără Yahoo, Nokia, Sears și altele mai puțin cunoscute la noi.
Yahoo!
Yahoo! era la vremea lui cel mai folosit serviciu de E-mail. Compania a refuzat în mai multe rânduri oferte de la Google, Facebook sau chiar Microsoft.
Prima decizie greșită au făcut-o în 1998, când Google a vrut să le vândă celor de la Yahoo!, cu un milion de dolari, sistemul PageRank, care stă la baza motorului de căutare. Aceștia din urmă au refuzat pe motiv că vor să-și creeze propriul motor de căutare.
A doua decizie neinspirată a celor de la Yahoo!, a fost în 2002, atunci când fondatorii Google, Larry Page și Sergey Brin, căutau invesitori pentru motorul de căutare, compania Yahoo! a refuzat să investească cinci miliarde de dolari, sumă pentru care ar fi primit un număr substanțial de acțiuni la compania Google.
Refuzul de a vinde compania celor de la Microsoft pentru 44,6 miliarde de dolari, a fost ultima decizie proastă a celor de la Yahoo!. În cele din urmă Verizon a dat doar 4,83 miliarde de dolari pentru un Gigant care, ar fi putut să fie cea mai mare companie din lume la ora actuală.
Nokia
Tot o decizie greșită a dus și la prăbușirea companiei Nokia, care, de la o cotă de piață de 70% a ajuns în trimestrul 1 al anului 2018 la o cotă de doar 1%. Au fost atât de încrezători pe sistemul lor de operare Symbian încât au zis că, apariția în 2007 a sistemului iOS, iar mai târziu Android, nu vor avea succes. WRONG!!
Sears
Aceeași neinspirație a avut-o și brandul Sears, care avea cea mai extinsă rețea de magazine. Deși aveau toate resursele necesare pentru intrarea pe e-commerce, ei au crezut că internetul nu va fi prea curând un canal important de vânzare. Amazon și eBay eu fost cele două companii care le-a arătat celor de la Sears că se înșeală.
Când au văzut potențialul internetului, era deja prea târziu, fapt care a dus la scăderea valorii de piață a Sears.
Mai sunt și alte exemple, pe care le găsești aici